Vyhľadávanie
Nové hľadanie

Slováci nemajú problém presťahovať sa, vyhráva dobrá cena

BRATISLAVA 14. marca (WEBNOVINY) - Presťahovať sa zo súčasnej adresy by bolo ochotných až 86% Slovákov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke tisíc respondentov urobila realitná spoločnosť Herrys.

Najčastejším dôvodom, pre ktorý sú Slováci ochotní zmeniť lokalitu, v ktorej žijú, je atraktívna cena (46 %), vyšší štandard (24 %) či väčší byt (19 %).

"Zaujímavá je aj informácia týkajúca sa financovania vlastného bývania zo strany budúcich potenciálnych vlastníkov bytov. Až tretina respondentov by dokázala investovať do kúpy nehnuteľnosti s 50 % vkladom," komentoval výsledky prieskumu Filip Žoldák, partner spoločnosti Herrys.

Najväčší záujem je o trojizbové byty

Do jednoizbového bytu boli respondenti ochotní investovať 65 tis. eur a do dvojizbového 75 tis. eur. V prípade trojizbového bytu by priemerná investícia predstavovala 104 tis. eur. Z výsledkov prieskumu taktiež vyplýva, že ľudia majú najväčší záujem o trojizbové byty (37 %), dvojizbové a štvorizbové byty by preferovalo 26 %, respektíve 25 % opýtaných.

 "Požiadavky na štandard bytu boli u respondentov pomerne vyrovnané, tretina preferuje holobyt, tretina kompletné vybavenie bytu bez kuchynskej linky a tretina kompletné vybavenie s kuchynskou linkou," uviedol Žoldák.

Takmer polovica opýtaných preferuje v rámci trojizbového bytu výmeru od 65 do 75 metrov štvorcových, prípadne nad 75 metrov štvorcových. Respondenti, ktorí preferujú bývanie v dvojizbovom byte, uprednostňujú výmeru v rozmedzí od 45 do 55 metrov štvorcových. Štvorizbový byt mal podľa viac ako polovice opýtaných ponúkať plochu s rozlohou aspoň 90 metrov štvorcových.

Kritériá pri kúpe bytu - lokalita a parkovanie

Dôležitým rozhodovacím kritériom pri výbere nového domu či bytu je podľa prieskumu aj lokalita, v ktorej sa nehnuteľnosť nachádza.

"Oddychová zeleň, dopravná dostupnosť, parkovanie a občianska vybavenosť sú jednými z hlavných požiadaviek, ktoré by okolie ideálneho bývania malo zahŕňať," uviedol Žoldák.

 Napriek vysokému dopytu po bývaní s výhľadom výsledky prieskumu ukazujú, že viac ako polovica respondentov preferuje bývanie do štvrtého podlažia. Prioritou pre potenciálnych kupujúcich sa stáva aj riešenie parkovania.

"Pre 90 % respondentov je parkovanie dôležité, vlastné parkovacie miesto v podzemnej garáži by uvítalo 39 %, vyhradené parkovacie státie 32 % z nich," dodal.

Spoločnosť Herrys poskytuje služby v oblasti sprostredkovania predaja a prenájmu nehnuteľností na bývanie. Medzi jej hlavné činnosti patrí prieskum trhu novostavieb v Bratislave a poradenská činnosť.

So spoločnosťou HERRYS spolupracujeme od roku 2011. Už po úvodných stretnutiach sme vedeli, že našim partnerom sa stala veľmi ústretová a proaktívna spoločnosť, ktorá vie vždy poskytnúť aktuálny stav na trhu s adekvátnymi odporúčaniami na zlepšenia predajných nástrojov. Vo veľmi krátkom horizonte sa ukázala ich predajná dravosť a na základe ich úspešných výsledkov spoločnosť HERRYS vyhrala aj našu vnútropodnikovú súťaž Najlepšieho predajcu za rok 2011. Ich predajné aktivity nám potvrdili, že vzájomná spolupráca nám prináša kvalitné zastupovanie pri predaji našich projektov.

Anita Štefány, sales and marketing manager GTC Real Estate
Chcem predať
svoju nehnuteľnosť
Chcem
kúpiť nehnuteľnosť